آیا می‌خواهید شادتر باشید؟!

ایمیل پرینت PDF
Administrator

اگر بدانید چند کار کوچک می تواند شما را شاد و سرحال کند، حتماً آنها را انجام خواهید داد. پیشنهادهایی برای شما داریم.

آیا می‌خواهید شادتر باشید؟!

به گزارش جی پلاس،‌ علم می‌ گوید: این پنج نکته شادترتان می کند، می توانید با انجام آنها روز شادتری داشته باشید.

به سپاسگزاری روزانه عادت کنید

ثابت شده ابراز و بیان سپاسگزاری، حس و حال‌ تان را بهتر می‌ کند. افرادی که چند مورد مثبت در مورد روزشان می‌ نویسند، سالم‌ تر، با انرژی‌ تر، کم استرس‌ ترند و بهتر می‌ خوابند. کلید این نکته در این است که این‌ کار را عادت همیشگی‌ تان کنید و هدفمند آن‌ را انجام دهید. به خلق یک آیین سپاسگزاری کوچک فکر کنید. برای نمونه، هر روز صبح در حالی که قهوه می‌ نوشید، می‌ توانید به سه چیز مربوط به روز قبل که بابت آنها خوشحال و قدردان هستید فکر کنید. یادداشت کردن سه مورد مثبت در طول روز را پیش از آنکه به رختخواب بروید، تبدیل به یک عادت کنید؛ این سه چیز می‌ تواند خیلی کوچک باشد، شاید چیز زیبایی دیده باشید یا فقط به‌ خاطر سلامتی آن روزتان قدردان باشید. درحقیقت علم نشان داده در مقایسه با حوادث بزرگ زندگی این تجربه های کوچک روزانه هستند که شادترمان می‌ کنند.

اطراف‌ تان را با آدم‌ های مثبت پُر کنید

شادی، واگیر دارد. نیکولاس کریستاکیس و جیمز فولر، محققان دانشگاه هاروارد و دانشگاه سن دیه گو، دریافتند هر یک دوست شاد و سرحال، امکان شاد شدن فرد را تا ۹ درصد افزایش می‌ دهد. اگر احساس کسل بودن می‌ کنید با یکی از دوستان‌ تان ارتباط بگیرید، کسی که از شما خوش بین‌ تر باشد. مغز ما نرون‌ های آینه‌ واری دارد که چیزی را که دیگران ابراز می‌ کنند تقلید می‌ کند، بنابراین هر وقت نیاز به کمی القای مثبت داشتید، با کسانی که این امکان را به شما می‌ دهند، ارتباط برقرار کنید.

به طور مرتب رفتارهای محبت آمیز داشته باشید

تحقیقات نشان داده اگر برای دیگران پول خرج کنیم خوشحال‌ تر خواهیم بود تا اینکه برای خودمان پول خرج کنیم و رفتارهای کوچک محبت آمیز، رضایت از زندگی را افزایش می‌ دهد. در را برای نفر پشت سرتان نگه دارید، وقتی نوشیدنی‌ تان را از کافی شاپ تحویل می‌ گیرید، تشکر کنید و آن را نشان دهید، خوراکی مورد علاقه همکارتان را بگیرید و روی میزش بگذارید، حتی کوچک‌ ترین حرکت ها و اشاره‌‌ ها می‌ توانند روز یک نفر را بسازند.

وقت بیشتری برای خانواده و دوستان بگذارید

ارتباط با دوستان می‌ تواند زندگی‌ تان را نجات دهد. تعاملات اجتماعی اندک به اندازه ۱۵ نخ سیگار در روز و دو برابر چاقی برای سلامت‌ تان ضرر دارد. حتی اگر مشغله‌ تان زیاد است می‌ توانید راه‌ هایی برای ارتباط با کسانی که برای‌ تان اهمیت دارند پیدا کنید. از وقت ناهارتان به‌ عنوان فرصتی برای تماس با یک دوست استفاده کنید یا اگر امکان دارد، با هم قدم بزنید. اگر در طول هفته سرتان شلوغ است، می‌ توانید آخر هفته دوستان‌ تان را برای یک کار گروهی یا دورهمی دعوت کنید.

به‌ جای خرید، برای تجربه های لذت‌بخش پول خرج کنید

پژوهش‌ ها نشان داده وقتی افراد پول‌ شان را برای تجربه ها خرج کرده، بیشتر احساس شادی و لذت می‌ کنند تا خریدن چیزهای مختلف. ما تجربه ها را مدت طولانی تری به خاطر می‌ سپاریم و مغزمان می‌ تواند آنها را یادآوری کند و دوام احساس های مثبت ما را بیشتر می‌ کند؛ بنابراین به‌ جای خریدن شلوار جدید، یک دوست را به سینما دعوت کنید.

منبع: مجله سلامت


 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

دسته بندی موضوعات شگفت

کاربرانی که ممکن است شما بشناسید

!هنوز وارد سایت نشده اید

جهت ارسال لینک ، مطالب و فیلم های شگفتتان ابتدا باید وارد سایت شوید

تبلیغات

بانر تبلیغاتی